Lekcja 5 - warunki i zmienne
Na tej lekcji utrwalisz pojęcie warunku. Będziesz używał bloczka warunkowego podczas rozwiązywania problemów rachunkowych.
Na początek wykonasz zadanie. Połącz wszystkie bloczki tak, żeby kot spytał się ile jest 6*8, a potem powiedział, czy odpowiedź użytkownika jest dobra. Do dyspozycji masz następujące bloczki:
Spróbuj napisać ten skrypt samodzielnie - nawet, jeżeli zajmie Ci to więcej czasu. Gdy napotkasz trudności, których nie będziesz mógł pokonać, możesz skorzystać z pomocy. Program zapisz pod nazwą 6razy8.
A teraz stwórz program, w którym użytkownik będzie zgadywał losowo wybraną liczbę przez komputer. Będziesz potrzebował duszka, który powie użytkownikowi, że pomyślał sobie o pewnej liczbie od 1 do 100, a następnie poprosi go o odgadnięcie tej liczby. Duszek powinien mówić "Za dużo" i "Za mało" w momencie, gdy użytkownik będzie źle zgadywał. Dla ułatwienia otrzymasz wszystkie bloczki, z których należy złożyć program. Oczywiście możesz też użyć innych bloczków, a niektóre z poniższych pominąć.
Dodatkowo, gdy użytkownik odgadnie wylosowaną liczbę, duszek powinien zmienić swój kostium. Możesz też dodać trzy efekty dźwiękowe: dla odpowiedzi "Za mało!", "Za dużo!" i "Dobrze!".
Program zapisz pod nazwą zgadywanka.