Scratch
Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku. Projekt powstał w Massachusetts Institute of Technology, a jego twórcą jest Mitchel Resnick. Scratch umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz.
Scratcha można uruchomić w przeglądarce internetowej na stronie domowej projektu https://scratch.mit.edu/ lub pobrać bezpłatnie ze strony Scratch - Scratch Offline Editor (mit.edu).
Lekcja 1 - wprowadzenieLekcja 2 - rysowanie prostych figurLekcja 3 - zmienneLekcja 4 - warunki (projekt Biedronka)Lekcja 5 - warunki i zmienneLekcja 6 - tworzymy quizLekcja 7 - obliczamy pola wielokątówLekcja 8 - gra platformowaLekcja 9 - wyszukiwanie maksymalnego (minimalnego) elementu w zbiorze liczbLekcja 10 - kot w labiryncieLekcja 11 - gra TenisLekcja 12 - gra w zgadywanie liczbyLekcja 13 - tworzymy dwupoziomową grę dla dwóch graczyTworzymy grę Labirynt