Lekcja 2 - rysowanie prostych figur
Podczas tej lekcji napiszesz skrypty, które narysują różne figury. Będziesz dostrzegał właściwości figur (liczba i rodzaj boków, miary kątów) i kształcił swoją wyobraźnię! Ale, co najważniejsze, to Ty będziesz nauczycielem komputera!
Zacznij od uruchomienia programu Scratch 2.0 Offline Editor i wczytaj programu z poprzedniej lekcji. Do już istniejących dwóch skryptów dopisz następne, które narysują poniższe figury:
- Prostokąt o wymiarach 100 na 50 kroków w kolorze niebieskim. Jeżeli duszek zasłania figurę, możesz do projektu dorzucić bloczki pokaż i ukryj z sekcji Wygląd. W ten sposób możesz ukryć lub wyświetlić duszka.
- Trójkąt równoboczny o boku 100 kroków i w kolorze zielonym.
- Ośmiokąt foremny o boku 60 kroków i w kolorze różowym.
- Domek składający się z kwadratu o boku 80 kroków (w kolorze brązowym) i stojącym na nim trójkącie równobocznym w kolorze czerwonym.
- Pentagram o boku 150 kroków, w kolorze czarnym.
Na koniec zapisz swój projekt pod dotychczasową nazwą figury. (Plik->Zapisz projekt). Efektem twojej pracy, ocenianej przez nauczyciela, będzie zestaw skryptów. Może on wyglądać np. tak:
Jeżeli czas Ci na to pozwoli, spróbuj narysować bardziej skomplikowaną figurę. Wykaż się kreatywnością! Może zainspiruje Cię ten rysunek, wykonany z użyciem dwóch bloczków powtórz ... razy - jeden wewnątrz drugiego.