|
>Baza danych
Tworzenie bazy danych
- Utwórz bazę danych o nazwie „biblioteka” i zapisz ją w domyślnej lokalizacji.
Zaprojektuj tabelę (wykorzystaj narzędzie Projekt tabeli, podręcznik strona 247).
- Tabela musi zawierać następujące pola: Imię autora, Nazwisko autora, Tytuł, Wydawnictwo oraz piąte pole typu liczbowego do wyboru: Liczba stron, Cena, Rok wydania.
- Format i długość pól muszą być dostosowane do rodzaju przechowywanych informacji.
- Tabelę zapisz pod nazwą „książki”, podczas zapisywania utwórz klucz podstawowy.
- Do zaprojektowanej tabeli wpisz informacje o dziesięciu książkach.
Utwórz dowolny formularz zawierający wszystkie pola utworzonej tabeli (wykorzystaj narzędzie Kreator formularzy, podręcznik strona 253).
- Utwórz raport zawierający wszystkie pola utworzonej tabeli za wyjątkiem identyfikatora (podręcznik strona 255). Dane posortuj wg. nazwiska autora, następnie jego imienia i tytułu książki.
|
|
|