Pola wielokątów
Zadanie wykonamy w środowisku Scratch 3.0. Tworzymy nowy projekt (Menu Plik->Nowy) i zapisujemy go w na dysku H: w folderze Scratch pod nazwą Pola wielokątów. Poniższe rysunki pokazują, jak będzie działał nasz program.
![](/strony/rkr/cms/ImageHandler.ashx?UploadedFile=true&pg={0}&image=~/appdata/UserImages/Image/scratch7_0a.png)
![](/strony/rkr/cms/ImageHandler.ashx?UploadedFile=true&pg={0}&image=~/appdata/UserImages/Image/scratch7_0b.png)
![](/strony/rkr/cms/ImageHandler.ashx?UploadedFile=true&pg={0}&image=~/appdata/UserImages/Image/scratch7_0c.png)
![](/strony/rkr/cms/ImageHandler.ashx?UploadedFile=true&pg={0}&image=~/appdata/UserImages/Image/scratch7_0d.png)
![](/strony/rkr/cms/ImageHandler.ashx?UploadedFile=true&pg={0}&image=~/appdata/UserImages/Image/scratch7_0e.png)
itd.
Zadanie rozpoczniemy od usunięcia domyślnego duszka Kota i wczytania nowego z galerii (może to być np. Alex), a następnie przejdziemy do edycji teł i napisania skryptów dla sceny. Tło dla planszy początkowej wczytaj z galerii. Następnie utwórz tło dla pierwszej figury - kwadratu; może ono wyglądać tak:
![](/strony/rkr/cms/ImageHandler.ashx?UploadedFile=true&pg={0}&image=~/appdata/UserImages/Image/scratch7_1.png)
Należy zostawić miejsce pod rysunkiem kwadratu (na ramkę odpowiedzi) i z lewej strony (tam będzie "duszek zadający pytania). Tło może mieć nazwę Kwadrat.
Następnie utwórz zmienne, które będziesz wykorzystywał do obliczania kolejnych pół. Skrypt dla sceny powinien wyglądać tak:
![](/strony/rkr/cms/ImageHandler.ashx?UploadedFile=true&pg={0}&image=~/appdata/UserImages/Image/scratch/pola7.png)
W przykładowym projekcie tło początkowe ma nazwę hall.
Kolejnym krokiem będzie napisanie skryptów dla duszka Alex.
![](/strony/rkr/cms/ImageHandler.ashx?UploadedFile=true&pg={0}&image=~/appdata/UserImages/Image/scratch/pola8.png)
Zapoznaj się z zamieszczonymi skryptami i przepisz je. Jeżeli potrzebujesz wyjaśnień, zapytaj nauczyciela. Na tym etapie pracy powinieneś utworzyć kolejne tło o nazwie koniec.
![](/strony/rkr/cms/ImageHandler.ashx?UploadedFile=true&pg={0}&image=~/appdata/UserImages/Image/scratch7_4.png)
Dalszą część projektu wykonasz już samodzielnie. Wzorując się na powyższych tłach i skryptach, opracuj kolejne zadania: obliczenie pola prostokąta, trójkąta, równoległoboku i trapezu. Powodzenia!