Warsztaty

W dniach od pierwszego do piątego października 2007 w Karpaczu odbyły się VIII Warsztaty Ekologiczne. Uczestniczyło w nich parę osób z naszej klasy: Heniu, Jacuś, Kamil, Kasia, Agata, Karolina, Martyna, Aneta, Jola i ja – Justyna. W pierwszym dniu w drodze do Karpacza zwiedziliśmy Leśny Bank Genów w Kostrzycy oraz sztolnie Uranu w Kowarach. Przyjechaliśmy do pensjonatu na obiad, najedzeni poszliśmy do swoich pokojów, żeby odpocząć i pogadać. Drugiego dnia zwiedzaliśmy Zamek Chojnik. Po męczącej wędrówce po Chojniku wybraliśmy się do Muzeum Ziemi. Zważywszy na to, że byliśmy na warsztatach naukowych, nie mogło odbyć się bez katowania naszych inteligentych umysłów. Tak więc, po kolacjii każda grupa dostała zadanie do wykonania. Trzeci dzień był najbardziej męczący! Wdrapaliśmy się na Śnieżkę! Było ciężko, ponieważ mimo naszych próśb, panie opiekunki nie pozwoliły skorzystać z jakże kuszącego wyciągu. Czwartego dnia dostaliśmy się do kaplicy św. Anny najdłuższym szlakiem jaki najprawdopodobniej istniał. Z wodą w ustach biegaliśmy dookoła kapliczki, aby spełniły się nasze marzenia. Jednak najwiekszą atrakcją był zjazd saneczkami na Kolorowej! Wieczorem odbyło się podsumowanie całego wyjazdu. Grupy wzięły udział w konkursie ‘Jeden z dziesieciu’. Po zakończeniu spotkania cisza nocna troszkę się opóźniła, oczywiście za zgodą naszych wspaniałomyślnych opiekunek. Piątego dnia, w drodze powrotnej, zajechaliśmy do Parku Miniatur Dolnego Śląska. Do Polkowic dotarliśmy dosyć późno, wyczerpani, ale zadowoleni. Niestety… To były już nasze ostatnie warsztaty.