Windows
Vista, pomimo zróżnicowanych opinii, cieszy się dobrymi
wynikami
sprzedaży - po pierwszym roku od wydania finalnej wersji sprzedano 100
milionów kopii tego systemu. Głównie była to
jednak sprzedaż wersji
OEM, niejako przy okazji zakupu nowych komputerów. Aby
zwiększyć
sprzedaż także i w tym sektorze Microsoft postanowił obniżyć ceny
wersji pudełkowych Windows Vista.
Według informacji przekazanych
przez Brada Brooksa, wiceszefa działu Windows Consumer Product
Marketing w firmie Microsoft, decyzja firmy znajdzie odzwierciedlenie w
cenach wersji BOX na całym świecie. W krajach rozwiniętych najbardziej
odbije się na cenie edycji Home Premium oraz najdroższej Ultimate, zaś
w krajach rozwijających się ceny wersji Ultimate zostaną
zrównane z
tymi obowiązującymi na rynkach rozwiniętych. Znikną tam też pudełkowe
uaktualnienia edycji Home Basic i Home Premium, ale ich pełne wersje
będą za to tańsze.
Kiedy zmiany będą widoczne w sklepach i u
dystrybutorów? Najprawdopodobniej wraz z pojawieniem się
wersji Windows
Vista z już zintegrowanym dodatkiem Service Pack 1. Według Brooksa
nastąpi to pod koniec tego roku finansowego Microsoftu, czyli w drugim
kwartale bieżącego roku kalendarzowego. W niektórych krajach
ceny mogą
jednak spaść nawet prędzej.