Najkrócej mówiąc każdy obrazek może stać się teksturą. Wystarczy
zapisać go do katalogu gimp\patterns z rozszerzeniem pat
Wyboru tekstur dokonuje się z palety Pattern Selection:
Tworzenie tekstury pokażę na przykładzie ostatnio dość modnym. Jak
zrobić paski.
W zależności jak grube mają być te paski i odstępy między nimi, taki
tworzymy obrazek. Ja chcę by paski miały grubość 2 pikseli i odstępy
między nimi były też 2 piskele.
Stworzyłem więc nowy obrazek o rozmiarach 1 piksel na 4 piksele i dwa
górne zaczerniłem:
W momencie zapisywania tekstury wyskakuje okienko, w którym trzeba
nadać jakąś sensowną nazwę:
Należy nacisnąć guzik Refresh, by nasza tekstura stała się widoczna na
palecie:
Stworzyłem obrazek wielkości bannera, dałem mu kolor niebieski,
utworzyłem nową warstwę i nadałem jej tryb krycia Multiply i Opacity
ustawiłem na 20:
Na końcu zalałem nową warstwę utworzoną teksturą (jeśli warstwa, na
którą wlewamy teksturę, jest przezroczysta, to należy ją zaznaczyć
CTRL+A):
|