GIMP w praktyce (kliknięcie przeniesie cię o poziom wyżej)
Tworzymy własną teksturę

 

Najkrócej mówiąc każdy obrazek może stać się teksturą. Wystarczy zapisać go do katalogu gimp\patterns z rozszerzeniem pat

Wyboru tekstur dokonuje się z palety Pattern Selection:

Tworzenie tekstury pokażę na przykładzie ostatnio dość modnym. Jak zrobić paski.

W zależności jak grube mają być te paski i odstępy między nimi, taki tworzymy obrazek. Ja chcę by paski miały grubość 2 pikseli i odstępy między nimi były też 2 piskele.

Stworzyłem więc nowy obrazek o rozmiarach 1 piksel na 4 piksele i dwa górne zaczerniłem:

W momencie zapisywania tekstury wyskakuje okienko, w którym trzeba nadać jakąś sensowną nazwę:

Należy nacisnąć guzik Refresh, by nasza tekstura stała się widoczna na palecie:

Stworzyłem obrazek wielkości bannera, dałem mu kolor niebieski, utworzyłem nową warstwę i nadałem jej tryb krycia Multiply i Opacity ustawiłem na 20:

Na końcu zalałem nową warstwę utworzoną teksturą (jeśli warstwa, na którą wlewamy teksturę, jest przezroczysta, to należy ją zaznaczyć CTRL+A):

Copyright © 2001 by Maciej Jezierski.
All rights reserved.
Wszystkie prawa zastrzeżone.